تعمیرات پلوپز تعمیرات پلوپز .

تعمیرات پلوپز

مولتی کوکر بخرم یا پلوپز؟

مولتی کوکرها، به خصوص اگر از نوع پخت تحت فشار باشند، بدون دخالت شما، پخت و پز را به میزان قابل توجهی آسان می کنند. همانطور که در سراسر این متن گفته شده، اکثر مدل های این دستگاه می توانند به عنوان آرام پز نیز عمل کنند و در کنار آن حالت های پخت دیگری مانند تنظیمات پخت برنج و فرنی را نیز دارند.دقیقا کاری که یک پلوپز انجام می دهد.

در واقع می توان ادعا کرد که یک مولتی کوکر حرفه ای دقیقا همان چیزی است که برای پخت سریع غذا لازم است. به عنوان مثال با استفاده از این دستگاه می توانید یک مرغ کامل را تنها در 40 دقیقه بجوشانید. از آنجایی که درب محکم مولتی کوکر بخار آب را به دام می اندازد و به طور طبیعی نقطه جوش آب را به سرعت بالا می برد، به همین دلیل می تواند زمان پخت را تا دو سوم کاهش دهد.

در پاسخ به سوال خرید پلوپز یا مولتی کوکر لازم به ذکر است که می توانید در این دستگاه برنج هم درست کنید اما باید بدانید که بافت برنج خروجی نسبت به چیزی که از آن می گیرید متراکم و کمی مرطوب است. همچنین در هنگام خرید توجه کنید که گارانتی و خدمات پس از فروش داشته باشد چراکه دیر یا زود این دستگاه هم ممکن است دچار مشکلاتی شود و نیاز به تعمیرات پلوپز و مولتی کوکر داشته باشید. پس یک انتخاب درست شما را تا سالها میتواند در امان نگه دارد.

مطالعه کنید: راهنمای خرید پلوپز

یک مولتی کوکر بخرید اگر: می خواهید هر چه سریعتر غذا درست کنید. در واقع با استفاده از مولتی کوکر می توانید هر غذایی را در نصف زمانی که برای تهیه آن صرف می شود با اجاق گاز تهیه کنید.

اگر: می خواهید در حین آشپزی با دستگاه از منزل خارج شوید، مولتی کوکر نخرید، زیرا اکثر مدل های این دستگاه (مخصوصا مدل های پخت تحت فشار) نیاز به نظارت و حضور شما دارند.

پلوپز بخرید اگر: اگر در هر وعده مقدار زیادی برنج تهیه می کنید و انتظار یک نتیجه عالی را دارید. همچنین با پلوپز می توانید مقدار زیادی برنج را برای چند ساعت گرم نگه دارید.

اگر: دوست ندارید در هر وعده غذایی برنج زیاد بخورید، پلوپز نخرید. حتی اگر از پلوپز برای بخارپز کردن سبزیجات یا دسته ای غذا استفاده می کنید، باید بدانید که وظیفه اصلی این دستگاه پخت برنج است و سایر عملکردها با دستگاه مولتی کوکر نتیجه بهتری دارند.

 مطالعه کنید: بهترین پلوپز موجود در بازار

مولتی کوکر بخرم یا آرام پز؟

لازم به ذکر است که آرام پز در مولتی کوکر کاملاً قابل مقایسه با آرام پز مستقل است.

آهسته پز یک گزینه عالی برای درست کردن غذاهایی مانند آبگوشت در زمانی است که از خانه دور هستید، و همچنین گزینه مقرون به صرفه تری نسبت به مولتی کوکرهایی است که تنظیم اجاق آهسته دارند. با کمک این محصولات می توانید قبل از خروج از خانه برای کار یا آوردن بچه ها از مدرسه، مواد لازم برای پخت خورش یا هر چیز دیگری را در آرام پز بریزید و چهار تا هشت ساعت بعد شام را تحویل بگیرید. به طور کلی آرام پزهای قابل برنامه ریزی امکان انتخاب حرارت و زمان پخت را به شما می دهند تا با اتمام این زمان، دستگاه به حالت گرمایشی برود. بنابراین وقتی به خانه می رسید، غذا را آماده و داغ می کنید.

اگر می خواهید در حین آشپزی از خانه خارج شوید و خورش یا سوپ خود را با خیال راحت داخل اجاق گاز بخرید.

اگر: صبح ها برای تهیه غذا خیلی شلوغ هستید و زمان کافی برای تهیه غذای وقت گیر ندارید، آرام پز نخرید. همچنین اگر فردی مضطرب هستید، وجود مسکن در خانه، حتی زمانی که بیرون هستید، می تواند ذهن شما را به خود مشغول کند.

آیا مولتی کوکر خواص مواد غذایی را از بین می برد؟

به طور کلی باید بدانید که تمام روش های پخت بر کیفیت غذا تاثیر می گذارد و گاهی برخی از مواد مغذی حساس به حرارت را از بین می برد. به همین دلیل اغلب توصیه می شود برای تهیه غذا از روش های پخت با بخار یا فشار استفاده کنید. از سوی دیگر، استدلال های علمی باید تنها پشتوانه ما برای استناد به ادعاهای مختلف باشد. در این بین، علیرغم شواهد، علم اعلام می کند که سرعت بالای پخت در مولتی کوکر نمی تواند دلیلی برای نگرانی شما باشد زیرا:

• مطالعه ای در سال 1995 نشان داد که پخت تحت فشار بهترین راه برای حفظ مواد مغذی است و غذاهای تحت فشار نسبت به سایر روش های پخت مواد مغذی بیشتری دارند.

جالب است بدانید که مطالعه ای در مجله علوم غذایی نشان داد که کلم بروکلی پخته شده با فشار 90 درصد ویتامین C خود را حفظ می کند در حالی که 78 درصد ویتامین C در حالت بخار پز و 66 درصد در جوش باقی می ماند.

• محققان دریافتند که جوشاندن و بخارپز کردن حبوبات باعث کاهش آنتی اکسیدان آنها می شود، در حالی که پخت و پز با فشار بالا آنتی اکسیدان های بیشتری را حفظ می کند.

• در مقایسه با غذاهای پخته شده در مایکروویو، مطالعات نشان می دهد که غذاهایی که با فشار پخته می شوند راحت تر هضم می شوند. بنابراین ممکن است این موضوع به این معنی باشد که پختن غذا با مولتی کوکر باعث حفظ بیشتر مواد مغذی می شود.

• بسیاری از متخصصان تغذیه استفاده از مولتی کوکر را تبلیغ می کنند. دکتر اندرو ویل، متخصص تغذیه و خالق رژیم اصلی ضد التهابی، اذعان می کند که استفاده از این دستگاه ها بی خطر است و ممکن است بهترین راه برای حفظ مواد مغذی در مقایسه با سایر روش های پخت و پز باشد.

به نظر می رسد توافق عمومی بر این است که پخت و پز تحت فشار با مولتی کوکر بهترین راه برای طبخ غذا است. زیرا آب غذا مانند سایر روش های پخت خارج نمی شود. همچنین، زمان پخت سریع در مولتی کوکر ها به معنای فرصت کمتری برای فرار مواد مغذی است. از طرفی دمای پایین به معنای تغییرات کمتر در ساختار مواد مغذی است.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ دی ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۰۸:۰۹ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)