تعمیرات پلوپز تعمیرات پلوپز .

تعمیرات پلوپز

طرز تهیه خورش قورمه سبزی در پلوپز

خورش در فرهنگ غذایی ما ایرانیان جایگاه ویژه ای دارد. تهیه انواع خورش با پلوپز معمولاً ترکیبی از سبزیجات سرخ شده با گوشت و حبوبات است که افراد زیادی به آن علاقه مند هستند. پختن خورش برای مجالس و مهمانی ها مهارت بالایی می طلبد. با لیست کامل انواع خورش می توانید بهترین نوع را برای مهمانی یا غذای خود تهیه کنید. روش های زیادی برای پختن خورش وجود دارد. امروزه با استفاده از پلوپز هوشمند می توانید هر نوع خورش را با بالاترین کیفیت در مدت زمان کوتاهی طبخ و سرو کنید. در این راهنما دستور پخت قورمه سبزی پلوپز هوشمند ادمیلسون را قرار داده ایم. با توجه به گزینه های موجود در پنل پلوپز خود می توانید هر کدام را به راحتی تهیه کرده و لذت ببرید. ادامه مطلب را با ما بخوانید.

پخت انواع خورش در پلوپز

برای تهیه انواع خورش روش های مختلفی وجود دارد که مردم اصیل هر منطقه در پخت آن مهارت خاصی دارند. یکی از پرطرفدارترین خورش های ایرانی که معرف خاص غذاهای ایرانی به حساب می آید، خورش قیمه و سبزی است. این دو خورش از قدیم الایام در فرهنگ غذایی ایرانیان وجود داشته و دستورهای مختلفی برای آن در نظر گرفته شده است که هر کدام به نوعی به خوش طعم شدن غذا کمک می کنند.

استفاده از وسایل برقی هوشمند مانند پلوپز برای تهیه مواد یا طبخ آنها می تواند سرعت پخت شما را چندین برابر کند. توجه داشته باشید که زمان پخت هر کدام از آنها متفاوت است و برای استفاده از گزینه STEW می توانید زمان مخصوص هر خورش را تعیین کنید. اما باید توجه داشته باشید که برای پخت خورش حتما یک پلوپز چندکاره باکیفیت خریداری کنید و محصولی را خریداری کنید که خدمات تعمیرات پلوپز را داشته باشد چون پلوپز نیز مانند هر وسیله برقی دیگری دیر یا زود خراب می شود.


خورش سبزی در پلوپز

خورش قورمه سبزی یکی از غذاهای مورد علاقه ایرانیان است. به طور کلی اکثر خانم های ایرانی در پخت این غذا مهارت خاصی دارند. استفاده از سبزی تازه نقش مهمی در خوش طعم شدن خورش قرمه سبزی دارد. اما در برخی مناطق ایران این غذا را با سبزی خشک می پزند. آنها معتقدند که عطر سبزیجات خشک بیشتر از سبزیجات سرخ شده است. برای استفاده از هر یک از آنها باید نکات مهمی را در نظر بگیرید.

خورش سبزی با سبزی خشک


پخت قورمه سبزی بسیار مهم است، این غذا ریشه قدیمی دارد. در سرتاسر ایران دستور پخت این خورش خوشمزه متفاوت است. در برخی نقاط ایران مانند شهرهای شمالی خورش سبزی را بدون باقلا و شنبلیله می پزند. در شهرهای دیگر به جای لوبیا قرمز از لوبیا چیتی یا لوبیا چشم بلبلی استفاده می کنند. اما مهم ترین تفاوتی که در پخت قورمه سبزی به چشم می خورد، استفاده از سبزی خشک به جای سبزی سرخ شده است.

از آنجایی که سرخ کردن سبزی خورش کاری پر زحمت و پیچیده است، راه حل مناسبی برای آن در نظر گرفته شده است. این روزها بیرون رفتن و تهیه خورش سبزی آماده برای افرادی که به بهداشت غذا اهمیت می دهند بسیار سخت است. بنابراین سبزیجات خشک گزینه خوبی برای پخت سوپ سبزیجات هستند. اما چه نوع سبزیجات خشکی را می توان در این غذا استفاده کرد؟ در ادامه به بررسی مواد لازم برای پخت سبزی گورما با سبزی خشک می پردازیم.

مواد لازم برای پخت قورمه سبزی با سبزی خشک


سبزی خشک (گشنیز، تره، جعفری، شنبلیله) 700 گرم الی 1 کیلوگرم
گوشت خورشتی 500 گرم
لوبیا قرمز یک پنجم پیمانه
پیاز 1 عدد متوسط
لیمو امانی 4 عدد
ادویه خورشتی به میزان لازم
روغن مایع به میزان دلخواه
مواد موجود در جدول بالا برای 4 نفر مناسب است. در صورت لزوم نسبت مناسب را رعایت کنید و از افزودن مواد بیشتر خودداری کنید.

قورمه سبزی با سبزیجات سرخ شده


درست است که مراحل تهیه سبزیجات سرخ شده زمان بر و پر زحمت است، اما طعم بی نظیر سبزی سرخ شده را نمی توان نادیده گرفت. این غذا چنان عطری دارد که سال ها در خاطره هر غیر ایرانی که به کشورمان سفر کرده است می ماند. برای طعم و ظاهر بهتر این خورش دلچسب، لازم است سبزی ها را تا حد امکان سرخ کنید. این کار باعث می‌شود عطر سبز دلپذیری در هوا پخش شود و ظاهر خورش رنگ تیره‌تری به خود بگیرد.

مواد لازم برای پخت سوپ سبزی با سبزیجات سرخ شده

سبزی سرخ شده 700 گرم الی 1 کیلوگرم
گوشت خورشتی 500 گرم
لوبیا قرمز یک پنجم پیمانه
پیاز 1 عدد متوسط
لیمو امانی 4 عدد
ادویه خورشتی به میزان لازم
روغن مایع به میزان دلخواه
طرز تهیه خورش سبزی با سبزی سرخ شده
تمامی مراحل پخت کورماه سبزی با پلوپز 21 پز ادمیلسون توسط گزینه STEW انجام می شود. پس از زدن این گزینه زمان خورش مورد نظر را تنظیم کنید و سپس مراحل را از ابتدا تا انتها با این گزینه طی کنید.

1. پیاز را نگینی خرد کرده و در پلوپز بریزید سپس کمی روغن اضافه کنید و تفت دهید.

2. بعد از سبک شدن پیاز، تکه های گوشت را اضافه کنید و اجازه دهید تا رطوبت آن را بگیرد.

3. سبزی سرخ شده یا سبزی خشک را به پیاز و گوشت اضافه کنید و دوباره به مدت 15 دقیقه تفت دهید.

4. ادویه های مخصوص را اضافه کنید.

5. لیمو امانی را ورقه های ریز خرد کنید و به مواد اضافه کنید

6. سپس آب جوش بریزید و درب دستگاه را ببندید و بگذارید جا بیفتد.

برای پخت قورمه سبزی با تمام نکات ریز و درشت به مقاله پخت سبزی سبزی در قسمت آشپزی سایت ادمیلسون مراجعه کنید.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ دی ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۴۱:۲۶ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)